- Sairaanhoitopiirien asiakasraadit toimivat, omalta kohdaltani pohdin nyt seuraavaa;
- Nyt pitäisi miettiä esiin asiakasraadin näkemyksiä psykiatrisen sairaalan ja hoidon osalta. Koska tuskin kukaan asiakasraatilainen on asiantuntija alalla, mutta varmasti kaikilla on asiaan näkemyksiä, tulee ne annetun tehtävän nimissä julki esittää. Vain tuomalla asiat esiin niistä voi saada hyödyn.
- Oma lähtökohtani on tässäkin etsiä ensin lähestymistapa asiaan ja koska en minä ole psykiatris…en alan asiantuntija, on minun käytettävä muita vahvuuksiani. Nämä vahvuudet löytyvät teiltä muiltakin, sillä arkiajattelijana eli terveenjärjen filosofeja me olemme aina kaikki.
- Saamme siis esiin mielipiteiden joukon, ns.aivoriihien tuloksen. Jotta niistä voi eristää esiin sen järkevän, tarvitaan jo hieman järeämpää työkalua, oikeaa filosofiaa eli tietoisempaa otetta.
Pitää siis eritellä tuloksia, analysoida niiden eri puolia eli abstrahoida niitä, jotta löydämme oikeita skenaario polkuja, uusille ajatuksille psykiatriaan ja sen sairaalaan, polikkinikoihin ja hoitomuotoihin ja sisältö vaatimuksiin. - Jos joku asiakasraadin ulkopuolinen nyt ymmärtää sanoa jotain, olisin minä ja varmasti koko raati ja sairaanhoitopiiri siitä iloinen. Asian voi ilmaista myös yksityisviestinä.
keskiviikko 25. lokakuuta 2017
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)